Sunday, August 30, 2009

MAAFKAN AKU SAYANG

Akukah pelangi itu
Tapi tidak bisa mewarnai duniamu
Akukah bulan itu
Tapi tak bisa menerangi kelammu
Akukah bintang itu
Tapi tak bisa mengelipkan dukamu
Akukah awan itu
Tapi tak bisa memayungi impianmu
Akukah bunga itu
Tapi tak bisa mengharum ruangan hatimu
Akukah tinta itu
Tapi tak bisa melakar sejarah denganmu

Walau kehadiranku cuma sebentar
Walau bayangku hanya sepintas
Walau bicaraku tetap terbatas
Namun semuanya tulus dan ikhlas
Buatmu aku mengalah
Bukan bererti aku lemah
Walau kadang jiwaku payah
Tapi hanya mampu berserah

Maafkan aku duhai cinta
Aku pergi agar tiada yang terluka
Maafkan aku duhai kasih
Kerna diriku kini merasa letih
Maafkan aku duhai sayang
Aku pergi membawa indahnya kenangan
Biarpun hati menangis kesepian
Demi kebahagiaanmu aku redha berkorban....

8 comments:

  1. pengorbananmu
    walaupun hanya setitik
    walaupun hanya setitis
    walaupun hanya secubit
    walaupun hanya setompok
    walaupun hanya segenggam
    Takkan sia-sia... Percayalah..

    ReplyDelete
  2. Gie usah pergi dulu kerana aku belum puas mengenalimu...

    Gie usah pergi dulu kerana aku belum puas berjenaka denganmu...

    Gie usah pergi dulu kerana aku belum puas mendengarmu berbicara...

    Gie usah pergi dulu kerana aku belum puas bergurau senda denganmu...

    Gie mu nak pergi mana? aku nak ikut!!!!!!

    ReplyDelete
  3. kenapa pergi menangis kesepian ..
    jika pergi membawa indahnya kenangan?

    ReplyDelete
  4. wahhh puitis nieh.. ni realiti or gambran penulis je?

    ReplyDelete
  5. Janganlah engkau rasa sedih
    Janganlah engkau rasa gusar
    Janganlah engkau rasa bimbang
    Janganlah engkau rasa sunyi
    Yang berlalu tetap akan berlalu
    Tidak akan kembali lagi
    Jangan ditangisi
    Jangan diratapi
    Jangan diingati
    Akan menyeksa diri
    Hidup perlu diteruskan
    Pandanglah ke depan
    Agar bertemu kegembiraan

    ReplyDelete
  6. kak gie,
    Janganlah kau tangisi apa yang terjadi
    Janganlah kau kecewa dengan apa yang berlaku
    Hidup satu perjuangan
    Perlu ketabahan dan kecekalan
    Samaada kau berkorban atau terkorban
    Takdir Ilahi tiada sapa bisa menghalang
    Namun aku tahu
    Kau cekal orangnya
    Yang bisa hadapi segalanya
    Pandanglah ke hadapan
    Untuk mencari yang hakiki
    Kerna di hadapan sana
    Ada sinar buatmu

    ReplyDelete
  7. kak g...
    insan istimewa

    tak kenal maka tak cinta,
    tak cinta maka tak rindu,
    tak rindu makan tak sayang,
    tak sayang maka tak apa ya???

    fuhhh kak g, hidup kak!!! best blog kak. tenang ja. komen i punya k. sissal@blogspot.com

    ReplyDelete
  8. trima kasih buat semua teman2 yg setia di sisi waktu suka dan duka selama 3 tahun kita bersama...semoga prshabatan kita kekal selama nyawa dikandung badan...

    ReplyDelete