Saturday, August 15, 2009

JUMPE HANTU CUN

eee.....seram sembang pasal hantu ni...

Tapi nak wat camne kan..kalau tak cite...takde markah...Ok la kawan2...ni kisah benar yang aku alami sendiri di kampus UPM....

Aku mengalami peristiwa ni semasa aku di semester kedua. Waktu kuliah subjek Bahasa Inggeris kat bangunan baru yang ada pintu gerbang macam kapal kat UPM tu...ala tempat guard lepak sambil jaga kawasan tu...

Satu malam tu, selesai aje kuliah aku pun berjalan pulang bersama teman ku Kak Nor..ala Kak Norliza yang baik hati tu....Kalau nak tau kami orang yang terakhir balik sebab bincang pasal hal kuliah. Sambil berjalan menuju ke arah tempat aku parking kereta, aku perasan ada bau bunga tanjung walau pun aku tak nampak pokoknya...Waktu tu jam 10 lebih...tambah dengan hujan renyai-renyai. Semasa berjalan tu aku perasan ada seorang perempuan berjalan di belakang kami..muka dia mirip Arab gitu...sedang berbual melalui telefon bimbitnya.Cantik dan seksi lagi.

Aku sempat menoleh dua tiga kali sebab tak puas tengok muka dia yang cun tu. Sampai je kat hujung bangunan berdekatan dengan tempat parking tu aku dan kak Nor pun berhenti sebab kat situ dah jalan mati....Oleh kerana aku tau di belakang aku ada awek cun tu, maka aku pun mengalih diri dari tempat aku berdiri, konon nak bagi ruang kat awek tu lalu....tapi bila aku menoleh, takde orang pun kat belakang kami...mana pergi awek cun tadi sedangkan dia mengikuti kami agak rapat hingga ke tempat parking tu. Lalu aku bertanya pada kak Nor. Tapi jawapan yang aku terima mengejutkan kerana kak Nor kata "mana ada orang kat belakang kita. Ko nampak hantu kot." Kata kak Nor...." Hishh!! Takkan la hantu, hantu mana pakai seksi siap berseluar jeans lagi." balas aku. Lantas aku ketawa kerana aku tak percaya akan hantu. Aku percaya hantu tu wujud tapi tak percaya kalau hantu datang kacau aku. Aku dengan kak Nor terus pulang.

Keesokan hari, kuliah aku masih di bangunan yang sama. Hari itu aku datang agak lewat sedikit. Waktu aku sampai perbentangan individu untuk mengenalkan diri masing2 pada pensyarah dan rakan2 dalam bahasa Inggeris....Bila sampai giliran aku..apalagi dengan malu2 kucing aku pun ke depan untuk cabut undi topik yang aku kena cerita.aku dapat topik mengenai'My Family'. Bila aku mula goreng cerita, teman2ku mula mengusik terutama Che Nan yang plum2 tu. Aku lihat di belakang kak Nor tersenyum kat aku...seakan mengejek.."Jaga la kak Nor nanti." Bisik hati aku. Selesai pembentangan aku...aku pun terus kembali ke tempat aku semula.

Sesudah aku duduk, aku pun menoleh untuk bercakap dengan kak Nor, tapi aku lihat dia takde...Lalu aku pun bertanya kepada rakan di sebelah tempat duduknya "Mana kak Nor, dia pergi ke tandas ke?" Tanya aku pada rakanku......"Eh! Mana ada kak Nor, dia kan kelas lain, tak sama dengan kita." Alamak..habis siapa yang senyum kat aku tadi??? Sekarang baru aku percaya bahawa yang semalam itu, yang berjalan di belakang aku tu..HANTUUUU......!!!! Dia nak menduga aku...sebab aku ketawa bila kak Nor cakap awek cun tu hantu.Aku ni bukan tak percaya pada hantu cuma aku fikir takkan la hantu minat kat awek cun macam aku ni...heh..he...

Tak lama kemudian pensyarah yang baik hati tu tukarkan kelas ke bangunan Sanggar Bahasa selepas mendengar cerita aku ni...tengok....bukan aku je yang takut hantu, tapi pensyarah yang baik hati tu pun takut jugak....

Ni cerita benar ye Dr...

Dr takut Hantu tak...???Saya rasa hantu -hantu kat falkulti mesti lari bila bertembung ngn Dr sebab mereka takut Dr bagi mereka assignment. Al-maklum la, kalu diahantu (bukan diorang) dah kena wat assgnment Dr yang ala-ala membawa maut tu..camne diahantu tu nak ambik angin waktu malam. Lagipun diahantu tu dah mati dan diahantu tu tak nak mati kali kedua lagi...sebab kalu mati kali pertama dia jadi hantu..kalu mati kali kedua...agak-agaknya dia jadi apa ye?????

2 comments:

  1. Alahai,
    jangan kamu dekati manusia,
    bukan tidak gembira,
    cuma enggan bersua,
    bimbang,
    tak terkata-kata,
    takut,
    sibuk terkencing seluar.

    ReplyDelete
  2. hantu..emang masih ade??
    keren tuh hantu bise gitu..
    orang kate hantu sekarang udeh pade keren-keren.

    ReplyDelete